Toxoplasmoza in sarcina

Toxoplasmoza este o zoonoză dată de Toxoplasma Gondi, protozor intracelular. Screeningul acestei infecții la femeia gravidă se face în primul trimestru de sarcină în cadrul complexului TORCH. Ideal ar fi ca dozarea imnuglogulinelor specifice acestei infecții să se facă înainte de a rămâne însărcinată.

Toxoplasmoza este o boală a animalelor carnivore (atenție la pisici), omul fiind numai gazdă internediară.

Căi de trasnmitere:

• Consum de carne contaminată
  • Consum de apă contaminată
  • Prin manopere medicale (trasnsfuzii) cu produse biologice contaminate
  • Prin contact cu animalul infectat

De cele mai multe ori primoinfecția trece neobservată, însă când este simptomatică se poate manifesta prin stări febrile,  splenomegalie (mărire de volum a splinei), adenopatii (marirea de volum a ganglionilor).

Efecte asupra produsului de concepție:

Cel mai mare risc malformativ asupra fătului este în cazul în care primoinfecția maternă are loc în  ultimul trimestru de sarcină.

Manifestări ale infecției în ultimul trimestru de sarcină:

• Icter
  • Erupții cutanate
  • Hepatosplenomegalie
  • Adenopatii
  • Defecte osoase
  • Pneumonii

Profilaxia infecției constă în în măsurile generale de igienă (dezinfecția mâinilor, spălarea fructelor și a legumelor, prerararea termică corespunzătoare a preparatelor din carne) și evitarea contactului cu animalele care pot transmite această infecție (pisica).

Diagnosticul constă în dozarea anticorpilor IgG și IgM.

1. Dacă anticorpii IgM sunt negativi, iar cei IgG sunt sub 10 UI înseamnă că primoinfecția nu a avut loc, iar pacienta  nu este protejată. În acest caz se recomandă dozarea anticorpilor lunar pe tot parcursul sarcinii.
  2. Dacă anticorpii IgM sunt negativi, iar cei IgG au un titru mai mare de 10UI și mai mic de 300UI se consideră că pacienta a trecut prin infecție și este protejată. În acest caz nu mai trebuie dozati anticorpii pe parcursul sarcinii.
  3. Dacă anticorpii IgM sunt pozitivi înseamnă că infecția este în faza evolutivă.
  4. Dacă anticorpii IgM sunt negativi, însă cei IgG au un titru ridicat se consideră ca infecția a avut loc recent. În această situatie se indică repetarea lor pentru a vedea cum evoluează titrurile de anticorpi.

1. buna ziua! imi puteti spune si mie va rog ce inseamna aceste valori?
    toxoplasma anticorpi igG-negativ
    toxoplasma anticorpi IgM-negativ
    citomegalovirus anticorpi IgM- negativ
    virus herpetic 1 si 2 anticorpi IgG-2.57 pozitiv
    virus herpetic 1 si 2 anticorpi IgM- negativ
    anticorpi citomegalovirus IgG- 69.23 -reactiv
    anticorpi rubella iGm- 0.255-negativ
    anticorpi rubella IgG- 185.9 reactiv.
    Va multumesc mult!

• Din analize rezulta ca nu ati făcut infecția cu toxoplasmă ceea ce nu este un lucru rau, dar nu ar fi bine să o faceți în sarcină (afectează fătul). Ideea este ca trebuie să repetati analiza periodic (dacă faceți infectia există tratament) pentru a depista o posibilă infecție in sarcină.