Infectia cu Mycoplasma

Mycoplasmele sunt cele mai mici microorganisme capabile de viaţă independentă, afectând în comun mucoasele căilor respiratorii şi ale tractului vaginal. Ele ocupă o poziţie intermediară între bacterii şi virusuri. Sunt descrise peste 60 de tipuri de mycoplasme, dar numai M. hominis şi Ureaplasma Urealyticum colonizează aria genitală. Existenţa lor saprofită pune sub semnul întrebării patogenia lor.

Frecvenţa. M. hominis poate fi identificat în vaginul şi colul a 21-53% dintre femeile adulte, iar M. Urealyticum în 40-80% a cazurilor. Factorii de risc la femeie sunt vârsta tânără, statut socio-economic redus, parteneri sexuali multipli. Copiii devin colonizaţi cu mycoplasma intrapartum în proporţie de până la 40%. Infecţia cu mycoplasma are de regulă tendinţa de a se croniciză.

Simptome. Rolul mycoplasmelor în patologia inflamatorie pelvină este apreciat în 10-30% din cazuri. Simptomatologia se caracterizează prin secreţia vaginală discretă, usturimi la micţiune şi disurie. Deoarece M. Hominis interacţionează cu microorganismele ce condiţionează vaginoza bacteriană, se poate afirma influenţa sa în patogeneza maladiilor cu transmisie sexuală. În general, mycoplasmele se localizează pe suprafaţa mucoaselor şi rămân strict extracelular. În condiţii favorizante, ele diseminează şi se declanşează boala, generând infecţii ascendente la femeie, inclusiv Boala inflamatorie pelvină . M. Hominis poate fi incriminată în 5% dintre cazurile de pielonefrită, iar ureaplasmele favorizează sedimentarea sărurilor din urină. Se mai pot identifica mycoplasmele în cazuri de artrite septice, abcese subcutane, suprainfecţii de plăgi chirurgicale.
Diagnosticul este dificil, deoarece mycoplasmele se cultivă greu pe medii celulare. În mod obişnuit, se suspicionează o infecţie cu mycoplasma, când în frotiul colorat cu albastru de metilen sau gram, nu se identifică microorganisme, acestea neavând perete celular colorabil.
Tratamentul de bază este cu:

• Tetraciclină
  • Doxiciclină

La formele rezistente la tetracicline şi la gravide, se poate administra Eritromicina. Ureaplasma este sensibilă la Eritromicină, iar M. Hominis la Clindamicină.

1. Buna ziua,
    Am facut anumite analize medicale de curand deoarece medicul m-a diagnosticat cu BIP. Vreau sa stiu daca totul este in regula cu rezultatul acestor analize. Va multumesc mult
    Celule epiteliale – relativ frecvente
    Reactie inflamatorie – moderata (relativ frecvente polimorfonucleare)
    Hematii -absente
    Bacili Gram pozitiv(Flora Doderlein) – relativ frecventi
    Cocobacili si bacili Gram negativ – frecventi
    Levuri – nu se observa
    Trichomonas vaginalis – nu se observa

• Daca v-a diagnosticat medicul cu BIP, banuiesc ca ati primit si un tratament. Cocobacili si bacili Gram negativ – frecventi pentru acesta teoretic ati primit tratament daca v-a dat tratament pentru BIP deci nu trebuie sa mai faceti nimic.

• Am primit Metronidazol si Zanocin.

• Atunci este in regula. Va urmati tratamentul si faceti un control al 10 zile (sau cand v-a chemat) dupa terminarea acestuia pentru a vedea dl. docotor cum va simtiti.

• Andreea poate ai ureaplasma. Sunt in aceeasi situatie aceleasi rezultate la frotiu si pozitica ureaplasma…am fost si operata ca nu au stiut sa mi-o depisteze decat dupa un an, la cererea mea, multumesc internetului. Am avut aderente ovariene si de abia dupa operatie ma tratez..foarte inteligenti medicii din Romania sa nu mai zic cei de la stat din Bucuresti „nu se face ureaplasma la noi- sf Ioan”, la spit urologie ” simptome generale nu e cazul sa ma panichez” si lista continua..Multumesc sistemului privat ca ma trateaza desi costa…

• Intr-un examen de secretie vaginala nu se indetifica ureaplasama. Pentru ea trebuie investigatii mai amanuntite (pe care le-ati facut si le stiti acum). Ce trebuie sa stiti insa este faptul ca exista mai multe astfel de infectii care sunt greu de diagnosticat. Legat de aderentele de care ati spus acolo mai probabil a fost o infectie cu Chlamidya (ea da aderente si poate da sterilitate de asemnea da aderente perihepatice sindromul Fitz-Hugh-Curtis). Acum nu ca iau apararea medicilor, dar sa stiti ca cine lucreaza dimineata la stat dupa masa lucreaza la privat asa ca este greu sa imparti medicii in doua categorii conform acestui criteriu.