Infectia cu Chlamydia

Reprezintă cea mai frecventă boală cu transmitere sexuală în ţările dezvoltate, fiind mai frecventă decât gonoreea. Având în vedere că există forme asimptomatice, reprezintă o încercare din parta medicului în diagnosticarea şi tratarea infecţiei. Complicaţiile unei infecţii netratare la timp sau tratate necorespunzător sunt sterilitatea, aderenţe de natură chlamydiană intra abdominale şi transmiterea infecţiei nou născutului în timpul sarcinii. În cazul în care infecţia ascensionează spre ogranele genitale superioare poate produce BIP (boală inflamatorie pelvină) cu complicaţiile specifice ale acesteia. vezi „BIP (Boala inflamatorie pelvină)”

Cel mai frecvent infecţia se transite prin contact sexual cu persoane  asimptomatice sau simptomatice. Perioada de incubaţie este de aproximativ 1-2 săptămâni, după contactul sexual infectant, manifestările clinice fiind necaracteristice. Cea mai frecventă localizare a infecţiei este la nivelul colului uterin unde produce o leucoree muco-purulentă şi fragilizarea epiteliului cervical care sângerează la atingere.

Simptomatologie clinică:

• Durere abdominală (mai mult sau mai puţin intensă)
  • Leucoree necaracteristică
  • Subfebrilităţi
  • Disurie, piurie, polakiurie (în cazul în care infecţia se cantonează şi la nivelul căilor urinare joase)
  • Semne de bartolinită în cazul afectării glandei lui Bartholin
  • Dacă se asociază cu alte boli cu transmitere sexuală, simptomatologia poate fi mascată sau estompată de către acestea
  • În cazul în care infecţia ascensionează spre tractul genital superior apare simptomatologia caracteristică unei BIP

Diagonsticul de certitudine este cel de laborator şi se obţine prin izolarea agentului patogen din secreţiile cervicale sau uretrale.

Infecţiile clamydiene în sarcină:

Infecţia cu Clamyidia în timpul sarcinii este asociată cu un risc crescut de naştere prematură sau de ruptură prematură a membranelor. De asemenea contaminarea nou născutului în timpul naşterii, îl expune unui risc de a dezvolta pneumonii sau conjunctivite chlamydiene.

Diagnosticul, ca şi în cazul femeii negravide este de laborator. În cazul nou născutului diagnosticul se pune prin evidenţierea incluziunilor citoplasmatice în celulele epiteliului conjunctival după recoltare şi colorare Giemsa.

• Azitromicină po.1g doză unică în formele necomplicate
  • Doxiciclină po. 100mgx2/zi 7 zile
  • Eritromicină po. 500mgx4/zi 7 zile (indicat în sarcină) Este necesară tratarea gravidelor pentru a preîntâmpina infecţia nou născutului în timpul naşterii
  • Claritomicină po. 250mgx2/zi 7 zile
  • Pneumonia nou născutului: Eritromicină 50mg/Kg corp/zi 14 zile
  • Conjunctivita nou născutului: Eritromicina 50mg/Kg corp/zi 14 zile

1. Buna ziua … va rog mult spuneti-mi daca rezultatele sunt in regula, in urma ex de secretii:

Ag Chlamydia t. (imunocromatografie): Negativ
    Mycoplasma / Ureaplasma – cultura
    – Ureaplasma spp. – Absent
    – Mycoplasma hominis – Absent

Secretie vaginala- ex. complet:

– Celule epiteliale superficiale: Rare
    – Celule epiteliale intermediare: Rare
    – Celule epiteliale parabazale: Absente
    – Celule epiteliale bazale: Absente
    – Alte celule: Absente
    – Leucocite :Rare
    – Hematii: Absente
    – Trichomonas vaginalis: Absent
    – Germeni: Lactobacili
    – Levuri: Absente
    – Cultura germeni: Doderlein
    – Cultura fungi: Nu s-au dezvoltat colonii Candida spp.

Multumesc anticipat! O zi buna!

• Este un rezultat normal. Nu aveti absolut nici o problema din punctul acesta de vedere.

2. Chlamydi trachomatis Ac. IgM. 0,64. Negativ: 1.1. MA SCUZATI CA V-AM TRIMIS ATATEA MESAJE ,DAR NU SE TRIMITEAU COMPLET !

• Daca am inteles eu bine buletinul in felul in care a fost trimis, acesta sugereaza o infectie cu Chlamydia, fiindca aveti IgM pozitivi.

3. Chlamydia trachomtis igG 1/128. Negativ =1/32 ,slab pozitiv : 1/16, pozitiv: >=1/32

4. Ma scuzati, acestea sunt analizele complete !

Chlamidya trachomatis Ac.IgG. 1/128. Negativ: =1/32

Chlamydia trachomatis Ac.IgM 0.64. Negativ: 1.1

5. Buna seara! Am facut niste analize si as vrea va rog sa mi le interpretati .
    Chlamydia trachomatis IgG 1/128. Negativ: = 1/32
    Chlamydia trachomatis IgM 0,64. Negativ: 1,1