Doxiciclina

Mod de acţiune:

• Inhibă sinteza şi fosforilarea proteică în microorganisme, legându-se de subunitatea 30 S ribozomala şi reversibil de subunitatea 50 S ribozomală
  • Bacteriostatic

Indicaţii:

• Infecţii cu microorganisme gram-negative, inclusiv Chlamidia trachomatis (ex limfogranulom veneric, infecţii uretrale, endocervicale sau rectale necomplicate), Ureaplasma urealyticum ( ex uretrită nongonococică)
  • Infecţii cu E coli, Enterobacter aerogenes, Acinetobacter, Klebsiella, Shigella, după efectuarea antibiogramei
  • Terapie alternativă la penicilină ( atunci când este contraindicată): gonoreea necomplicată determinate de Neisseria gonorrhoeae, sifilis determinat de Treponema pallidum şi infecţii determinate de Clostridium

Contraindicaţii:

• Hipersensibilitate la tetracicline, sarcina, copii<8ani

Mod de prezentare:

• Capsule: 100m
  • Comprimate: 100mg

Mod de administrare:

Capsule, comprimate

• Infecţii: adulţi: prima zi, 100mg la fiecare 12h; întreţinere 100-200 mg /zi, în funcţie de severitatea infecţiei; copii>8ani: prima zi 4,4mg/kg în 1-2 doze apoi 2,2-4,4mg/kg/zi în doze divizate în funcţie de severitatea infecţiei
  • Gonoree necomplicată la adulţi( cu excepţia infecţiei anorectale la bărbaţi): 100mg de 2 ori/zi timp de cel puţin 7 zile; alternativ, 300mg imediat, apoi într-o oră încă 300mg
  • Uretrita negonococică: 100mg de 2 ori/zi timp de 7 zile
  • Infecţii uretrale, endocervicale sau rectale la adult, necomplicate, date de C trachomatis: 100 mg de 2 ori/zi cel puţin 7 zile
  • Epididimo-orhita acută data de N gonorrhoeae sau C. trachomatis: 100 mg de 2 ori/zi , cel puţin 10 zile

Efecte adverse

Sistem nervos central

• febră

Cardiovasculare

• pericardita

ORL

• disfagie, glosita, candidoza orală

Gastrointestinale

• greaţă şi vărsături, anorexie, diaree, dureri abdominale, enterocolite, crampe abdominale, arsuri gastrice, stomatita

Dermatologice

• rash, urticarie, fotosensibilitate, pigmentare crescută, dermatita exfoliativă, prurit, angioedem

Hepatice

• hepatotoxicitate

Hematologice

• eozinofilie, neutropenie, trombocitopenie, anemie hemolitică

Precauţii:

• afecţiuni hepatice, lactaţia

Interacţiuni ale medicaţiei:

• scad efectul doxiciclinei: antiacide, bicarbonat de sodiu, produse lactate, fier, kaolin, barbiturice, carbamazepina, fenitoina, cimetidina, sucralfat, colestiramina, rifampicina, bismut
  • efect crescut: warfarina
  • efect scăzut: peniciline, contraceptive orale, digoxin

Observaţii pentru pacient:

• medicamentul poate fi luat în timpul mesei; luaţi capsulele împreună cu un pahar plin cu apă pentru a preveni ulceraţiile esofagiene şi staţi ridicat timp de 45 de minute
  • evitaţi expunerea directă la soare şi purtaţi îmbrăcăminte care să vă protejeze precum şi ochelari de soare
  • în boli cu transmisie sexuală este recomandat ca partenerul să fie testat şi tratat; până la clarificarea situaţiei, utilizaţi prezervative
  • luaţi întreaga doza prescrisă; nu opriţi tratamentul dacă simptomele dispar
  • anunţaţi efectele adverse sau lipsă de răspuns

1. Am luat Doxiciclina pentru acnee timp de 10 zile doua pastile pe zi si mi-a fost frica sa le mai iau. Am dureri mari in piept si dificultati la inghitire si m am trezit noaptea ca si sufocata cu un nod in gat si imi doream doar sa vomit. Si acestea sunt reactii adverse?

• Daca nu aveti alte probleme sau nu puteti face o corelatie intre aceste manifesatari si alceva atunci sunt reactii adverse ale medicamentului si trebuie oprita administrarea lor.

2. Buna seara,de dimineata(21/08)am luat 100mg doxiciclina,la ora 20:00 p.m obserb pete rosii in zona abdominala,pe laterala mai mult
    Poate fi de la doxiciclina?
    Sa intrerup?
    Mentionez ca mi a fost recomandata telefonic de catre medicul ginecolog,neavand posibilitatea de a merge la control.
    Multumesc

• Ar fi bine să il inlocuiti cu un alt preparat (probabil este o reacție alergică la doxiciclina dacă nu puteti pune aceste pete pe seama mâncării băuturi etc). Părerea mea este ca ar fi bine să faceți un consult poate nu este necesar antibioticul.

3. Buna
    La recomandarea doctorului dermatolog iau doxiciclina timp de 30 zile câte una in fiecare seara . Precizez ca iau pentru tratarea acneei . Nu e prea mult 30 zile ? Nu afectează cu nimic ? Multumesc

• Dermatologia este o alta specialitate si nu pot sa ma pronunt vizavi de un tratament recomandat de un medic de o alta specialitate.

4. dureri acute in partea stanga , cu apasari musculare, in special la temperaturi mai scazute ( vreme rece , ploiasa, inorari etc.).

rog recomandari , medicatia respectiva.

Va multumesc , mult.

• Recomandarea este de a efectua un consult ginecologic si respectiv o ecografie iar daca situatia o impune recoltarea unor analize de laborator. Intrebare mea este daca dvs va stiti cu ceva patologie gen: chist ovarian, boala inflamatorie pelvina (anexita), purtatoare de sterilet, consumatoare de medicamente (anticonceptionale ) etc. Lucrurile sunt putin mai complexe iar recomandarile de administrare a medicamentelor fara a sti o cauza este eronata si de cele mai multe ori ineficienta. Puteti folosi antiinflamatoare pt durere (Flamexin, Indometacin, Meloxicam), dar asta nu va garanteaza ca se rezolva problema.